Suara Anak Jati Pitas

Suara Anak Jati Pitas

Bukti terbaru kes Altantuya

Rasanya isu ini telah lama sehinggalah pada hari ini Datuk Seri Najib Tun Razak telah memegang tampuk pemerintahan Malaysia.



Persoalannya di sini, kenapa perlu perkara ini timbul? AJP sehingga kini masih keliru dengan isu ini.

4 comments:

Little Mike (LM) said...

ini pandangan saya sebagai rakan blogger. Kita perlu berhati2 meletakkan title entry kepada isu yang belum dibuktikan lagi melaluui proses penghakiman mahkamah. Tujuan saya ialah, supaya kita dapat menjaga 'jarak' kita sebagai blogger daripada dikenakan tindakan 'menghina mahkamah'. Sayang jika kita terjerut ke dalam masalah ini, akan mengekang masa kita daripada menulis banyak 'perjuangan' di tempat sendiri.

Saya lebih bersetuju title di tulis "Bukti terbaru kes Altantuya" daripada menamakan seseorang mendahului proses penghakiman. Ini untuk mengelakkan potensi risiko perundangan yang tidak ada kait mengait dengan kita. Sekadar pandangan. :)

Kulanz Salleh said...

Saya setuju dengan pandan LM...walaupun pada dasarnya AJP hanya menggunakan semula tajuk klip yang memang sudah tersedia, tetapi dalam penulisan kita, memang patut tajuknya diubahsuai..Jangan sampai awal-awal lagi kita sudah terjerat...

Anak Jati Pitas said...

Terima kasih kepada Little Mike (LM) dan Kulanz Salleh atas pandangan tersebut. Sebenarnya pada dasarnya AJP menggunakan terus tajuk klip video yang ditemui dari Youtube sebagai tajuk artikel ini. Kalau dibuat carian di Google sekalipun menggunakan ayat penuh tajuk ini dari page 1-3 (lebih kurang 30 page) menggunakan tajuk ayat ini. Ulasan atau komen yang ingin diketahui oleh AJP ialah kenapa perkara ini perlu timbul? Ini bermaksud AJP bukan menyokong mana-mana kenyataan dalam video tersebut tapi hanya sekadar ingin tahu kebenarannya sebagai rakyat Malaysia.

Sebagai rakan blogger yang baru AJP tidak bermaksud untuk menconteng arang ke muka para blogger dan AJP memohon maaf jika ini tidak disenangi. Teguran sebegini sangat bermakna buat AJP dan sejuta terima kasih AJP ucapkan. AJP pasti menerima pendapat ini dengan hati terbuka :)

Little Mike (LM) said...

AJP..
bukan tidak senang bah... hehe. teda dalam hati apa2 maksud lain. Cuma pandangan peribadi saja. Teruskan memblog demi PITAS. Sama-sama kita membangunkan wadah bangsa.

Suara Anak Jati Pitas

Followers

Komuniti Utara Sabah

Jauhi Politik Wang

Jauhi Politik Wang

BlogMalaysia.com